top of page
  • תמונת הסופר/תמירי צור - מעצבת פנים

8 מגמות עתידיות בעקבות קורונה איך היא תשפיע על הדרך שבה נעצב את הבית שלנו

אנו חיים ברגע של שינויים גדולים. ומה שבטוח, הוא גם שבתינו הפכו לגיבורי הרגע המסוים בו אנו חיים. מיותר לציין שהדבר ישנה את האופן בו אנו חיים את בתנו כמו גם את אופן עיצובם. אז השאלה עליה אנו מנסים להשיב היום היא: כיצד תשפיע המגפה על בתנו


המחשבה הראשונה שלי הייתה שאף אחד לא רגיל לחיות בבית 24 שעות ביממה, אז כן, זו בהחלט ההתחלה של שינוי. אני מקווה שהפעם לא יימשך לנצח, אך ישפיע על הטווח הארוך על הפסיכולוגיה שלנו. המחשבה הראשונה שלי הייתה שאנשים סוף סוף יבינו את החשיבות של עיצוב פנים טוב. תכנון בתים שלנו לא נוגע רק ל"הכין דברים יפים ", זה עניין של איכות חיים, הכנסת בריאות לבתינו. תמיד הייתי אדם חיובי ואני חושב שכל הסיטואציה הזו הולכת לתת חשיבות חדשה לכמה תפקידים - כמו אלה של אדריכלים ומעצבי פנים - שלא הובנו עד כה לגמרי. הסיבה לכך היא שבפעם הבאה שנמצא את עצמנו קונים את בתים, כולנו נזכר באותם זמנים בהם נאלצנו להסגר במשך שבועות בתוכם.


1. ל"לא לעשות כלום " ובעיקר ללא שום מטרה.

להישאר בהסגר בתוך בתנו, אנו נאלצים להאט גם כן. כנראה, יש לנו רגעים רבים של פשוט לא לעשות כלום, שלפני כן היינו חיים עם חרדה ותחושת אשם מכיוון שגדלנו עם פולחן התפוקה. לאחר תקופות נעילה אלה נבין שלפעמים הדבר הטוב ביותר לעשות הוא פשוט לעשות כלום במשך זמן מה, כדי לחזור אחר כך בריא ויצרני יותר.

כתוצאה מכך, חללים דמויי מקדש בתוך בתינו יהפכו גם הם לטרנד, וחושבים למשל על פינות מנוחה וקריאה קטנות.

2. הנורמלי החדש – לעבוד מהבית

בגלל ההסגר, אנשים נאלצו לעבוד מהבית .

נראה בוודאות חזרה למקומות עבודה ייעודיים בבית, למשרדים ביתיים אמיתיים , יותר מסתם פינות זמניות בחדר. כשאתה מבלה הרבה זמן בעבודה מהבית, אתה צריך שיהיה לך מקום להפריד בפועל משאר הבית, להיות פרודוקטיבי יותר אבל גם שיהיה לך הפרדה ברורה בין שעות העבודה למנוחה / ולשאר עבודות הבית. ריהוט משרדי נוח, תאורה טובה, אחסון יעיל, יראו בקרוב ביקוש עולה בעיצוב הפנים. בנוסף לכך, אנו נעצב משרדים ביתיים כך שיתאימו לשיחות וידאו, כלומר יהיו כמה שיותר אטומים לרעש, אך גם נעימים מבחינה אסתטית שיוצגו על גבי המסך.

3. בידוד אקוסטי ופרטיות

פי שהודגש בנקודה שלפנינו, אנו מתחילים לעשות כמה פעילויות בבית הדורשות פתרונות חדשים שלא היו לנו קודם. כמו למשל, שיחות וידאו דורשות פתרונות בידוד אקוסטי , מגמה שכבר ראינו בשנה שעברה בקרב סביבות עבודה וכעת תהיה חלק גם מהסביבה הביתית.

על ידי שהייה בהסגר במשך שבועות, אולי במשפחה גדולה עם ילדים, כולנו שוקלים מחדש את מושג הפרטיות .

זה עשוי לגרום לנו לשקול מחדש את עיצוב הבית לקראת תכנית צמודה , במקום התוכניות הפתוחות שהיו מגמה מרכזית בחללי הפנים בשנים האחרונות. תשכחו מתוכניות פתוחות גדולות שבהן מטבח-סלון-

אוכל-קריאה נמצאים במרחב אחד. אנו נחפש מקום בו ניתן לבשל מבלי לעצבן את יתר משקי הבית או, למשל, כניסה נפרדת בה נוכל לחלוץ את הנעליים מבלי להכניס אותן לבית.

אם לחשוב עוד יותר, יתכן שיהיה צורך ליצור מרחבים נפרדים עם כל המתקנים, למקרה שאחד מבני המשפחה נדבק בנגיף.

4. הגנייה וחיטוי

אחר ימים אלו, כולנו הולכים לפתח עניין ורגישות חדשים להיגיינה בבית ולחיטוי . זה יביא לשינויים מעניינים רבים בבתים שלנו, עם האצה של כמה טכנולוגיות שכבר היו קיימות אך לא היו נפוצות כל כך, או המצאתן של טכנולוגיות חדשות רבות שיעזרו להיגיינת בתנו.

חשבו למשל על מטהרי אוויר, ניטור איכות אוויר פנימית, מערכות סינון חדשות לאוויר ולמים. אבל גם, על חומרים עמידים בפני חיידקים לריצוף ולמשטחים, כמו גם על טכנולוגיות ניקוי אוטומטי שישולבו בתוך רהיטים, למשל בתוך ארונות בגדים וארונות מטבח. אני חושב גם על שינוי בבדים, עם שטיחים שניתן לנקות בקלות למשל. מנורות אולטרה סגול יכולות להיות גם טכנולוגיה חדשה שישלבו בבית, במטרה להרוג חיידקים ווירוסים.בעיצוב חדרי אמבטיה, משבר זה יכול להביא לדרישה עולה משמעותית לשירותים חכמים , שכיום נפוצים מאוד רק במדינות מסוימות כמו יפן. ניקוי ברזים אוטומטיים שאנו רואים כעת רק בכמה שירותים ציבוריים יכול להפוך למאפיין נפוץ גם בבתים.

5. בתים חכמים ושליטה קולית

הם כבר משהו שקורה עכשיו. אבל בואו נהיה כנים, לפני שלא היה לנו צורך להימנע מלגעת במשטחים מסוימים, כולנו חשבנו שטכנולוגיות חכמות הן פשוט דבר שמקל על חיינו ובתים שלנו קרירים יותר.

כעת אנו שוקלים כמה ידיים יכולות לגעת בידיות הדלתות של הכניסה שלנו (במיוחד אם אנו גרים בדירה בבניין דירות), או בכפתורי המעלית. לכן השליטה הקולית באמת יכולה להפוך למגמה ענקית עכשיו. בנוסף, עבור אנשים החיים לבד, זה עשוי להיות פתרון מועיל באמת במקרה שהם מרגישים חולים וזקוקים לעזרה.לגבי אנשים החיים לבד, במיוחד קשישים, משבר זה יכול להביא דרכים חדשות לשילוב מדיה דיגיטלית בבתים שלנו . חשוב על דרכים נגישות בהן הטכנולוגיה יכולה לשמש בקלות גם את הגיל השלישי וגם את הדורות הצעירים שמבינים טכנולוגיה.

6. חללים חדשים ופונקציות חדשות

אחד הדברים שהאיץ לחלוטין בגלל המגיפה הוא קניות מקוונות בטוחות וכתוצאה מכך משלוח עד הבית. האם לבתי העתיד יהיה מקום קטן לפני הכניסה שיוקדש להורדת החבילה ? אני חושב שכן ואני מדמיין את החלל הזה כמו חלל קטן שיכול לקבל משלוחי מזל"ט, שבו אתה יכול לפרוק דברים ולזרוק את החבילה ללא צורך להכניס אותה לביתך.

טרנד עולה נוסף יכול להיות עיצוב חללי אחסון, כמו מזווה . אם חשבנו שהמרחבים הללו קיימים רק בבתים גדולים, אחרי המשבר הזה כנראה נשנה את דעתנו. מקררים ומזנון ביתי עשויים להיות גם הם גדולים.

אם לחשוב הלאה, לכל סוג הטכנולוגיות שיהפכו את בתנו לעצמאים משאר העולם יכולה להיות התפתחות גדולה. אני חושב על פאנלים סולאריים וגיאותרמית, שיכולים לספק אספקת מים, חשמל וחימום במקרה של כיבוי, מלבד היותם בני קיימא לחלוטין .

7. צמחים - ירוק

אחר הסגר בתוך דירה, כולם בהחלט רוצים שיהיה להם גינה קטנה, או לפחות מרפסת קטנה בה תוכלו לבלות קצת בחוץ.כל הדברים שקשורים לגינון יראו קאמבק ענק, יחד עם דרכים חדשות לשילוב ירקות בתוך בתים. לגנים אנכיים וגינון מקורה תהיה פריחה, כדרך מוכחת להפחית את הלחץ שלנו ולשפר את איכות האוויר בתוך בתנו. גידול מה שאתם אוכלים יכול להפוך לאופציה שנחקרת גם עבור הבית הפנימי, עם אזורים פנימיים קטנים המצוידים באור מלאכותי, אוויר ומים כדי לגרום לירקות לגדול.

ביופיליה תהפוך להכרח אמיתי, ולא רק לטרנד

8. מינימליזם ורכישה מספק מקומי

כנראה נגלה שכן, אנחנו יכולים לחיות עם פחות . אנחנו אפילו יכולים להצליח לקנות אוכל כל עשרה ימים

. אנו גם נפתח תחושה חזקה יותר של קהילה, ובתקווה, רגישות חדשה כלפי הסביבה.

גם עיצוב ואומנות מקומית יהיו מגמה עולה, ראשית מכיוון שלממשלות יהיה צורך להחזיר את כלכלתן, בתקווה בכך שתיתן הטבות להפקות מקומיות בהוצאות של דברים שאינם קיימים כמו "תוצרת סין" ודומים להם. שנית, מכיוון שאנשים כנראה יבינו עד כמה העולם תלוי מסין וממדינות מעטות אחרות (בנגלדש, הודו ...) מבחינת הייצור וכי הדבר אינו בר קיימא. עלינו לבדוק את דרך העיצוב והייצור הגלובלי "הליניארי" שלנו. עלינו ליצור מערכת טובה יותר עם תנאי עבודה הוגנים וייצור המעוררים קהילות, מחדשים את הסביבה ולא כופים תחרות בלתי הוגנת.


37 צפיות0 תגובות
bottom of page